Dag 5 'De versmuringe!'

26 juli 2018 - Gent, België

Dierbaren,

Ik was niet van plan nog iets te schrijven op dag vijf, maar de omstandigheden noopten mij om het toch te doen! Benieuwd? Lezen die handel.

Deze morgen onder een stralende zon de hele 'reute me teut' in de wagen gepleurd.Eerst hing er nog een stevige(afkoelende) mist. Maar vrij vlug was 'Laura' terug van de partij. Na het ontbijt en een obligate babbel terug huiswaarts. Maar wel via de opaalkust, één van mijn favoriete stekjes. Eerst een pitstop via Berck. Nog niet geweest maar echt wel de moeite. Prachtige baai en wonderlijk uitzicht! Op de koop toe speelde zich daar terug een 'vreemd' tafereeltje af. Als chillerman in de buurt komt, gebeuren er rare dingen! We liepen te genieten van het prachtig uitzicht. Marée haute(hoogtij). Vele mensen op het strand en verschillende dapperen in het water. Temperatuur 19 graden. Alles onder controle. Tot mijn fotografische ogen zich focussen op twee dwazen die zich in een rare situatie bevinden. Stevige leeftijd. Maar ook een stevige onderstroming. Je ziet het water terugkerende golfjes maken. Plots komt er een oudere man gesticulerend en roepend mijn richting uit. Ik sta reeds klaar om een handtekening uit te delen, maar helaas, hij loopt me straal voorbij. Rustig blijven, roept hij naar het koppel. Weliswaar in het frans. De man(echtgenoot) neemt dit HEEL serieus op. Hij blijft ijzig kalm bij zijn echtgenote in het water. Zij is ondertussen ten einde kracht maar blijft drijven. Het enige wat ze lichtjes kreunt is 'au secours'. De oudere man rent nu terug en doet teken naar een voorbij varende boot. Ondertussen is er redelijk wat volk toegestroomd , maar niemand die ingrijpt! Ook chillerman niet, past niet bij mijn pseudoniem. De vrouw is ondertussen op haar rug gaan liggen en slaagt er toch in , met behulp van haar ijzige, liefhebbende echtgenoot, uit de stroming te geraken! Terwijl alles opgelost lijkt te zijn , komt er een hele cinema op gang. Twee, in blauw verklede smurfen, komen aangerend. De vrouw is nu ongeveer twintig meter van vaste bodem. De gendarmerie trekt vliegensvlug de veters los, trekt de combatshoes uit en lopen recht het water in. Op kousenvoeten en de gehele outfit. De vrouw wordt een beetje ondersteunt en gaat dan 'oscargewijs' plat op de grond liggen. Leve de reddende gendarmerie!!! Nu komen twee blonde rakkers 'Baywatch gewijs' aangestormd op een quad. Ze vergissen zich van richting en we moeten hen duidelijk maken dat het slachtoffer zich bevindt op de plaats waar er zich veel ramptoeristen bevinden ! Luttele minuten later gevolgd door een ambulance. En een tweede patrouille wagen (met vermoedelijk droge kousen en broeken). Heerlijk tafereel. Na ons wandelingetje van een half uurtje zien we de reddende smurfen een selfie trekken met het slachtoffer. Sign of the time! Daarna springen de twee verzopen Franse dwazekloten op de fiets en keren huiswaarts. Met hun eigen verhaaltje. En ook chillerman blij met een nieuw verhaal. Ik verzin dit echt niet. Nog even gecheckt. Nergens een bord te bespeuren dat er niet gezwommen mag worden. Nochtans het eerste wat die man in de boot riep naar het koppel terwijl ze nog lag te verzuipen. Maar dan toch een bordje gevonden. Als er geen vlag hangt , mag het niet. Als er een rode vlag hangt ,.....mag het ook niet. Als er een groene vlag hangt mag het wel. Als er een blauwe vlag hangt...... ach. Tse mij nie!!!!

Franse TOP technologie.

Daarna via Le Touquet(Paris plage) of ook plage -ma- tu- vue genoemd en Boulogne-sur-mer verder gereden. Eerst nog iets tussen de kiezen gestoken om dan via Cap-gris-Nez huiswaarts te rijden.

Het is mooi geweest dierbaren. En ook fanatisch leuk om jullie reacties te lezen. Ik weet het nu wel zeker, ook bij jullie zitten er 'rare' met een hoekje af! Love it!

Tot het volgende Chill verhaal

Was getekend

Uw dienaar

1. Minion:
    26 juli 2018
    Wanneer is de volgende trip?? Is zo zalig uw verhaalkes te lezen, gij moest echt schrijver geworden zijn. Liefs Minion
  2. Chillerman:
    26 juli 2018
    @minion iest een beetje wirken en wa wulussen verdienen. Tons zijme were den hof af 😊
  3. Titine:
    27 juli 2018
    Inderdaad super om jouw verhalen te lezen 😊 ik kijk ook uit naar jullie volgende reisje . Als het te lang duurt kunnen we mss. Samen leggen zodat we vlugger kunnen genieten van jullie anectodes 😉 da is er wa over zekers 😂
  4. Inge:
    27 juli 2018
    Super geschreven, je hebt echt een carrière als schrijver gemist, misschien nu nog starten? Zou voor ons in ieder geval een topper zijn, zo is er toch dagelijks een leuk ontspannings momentje met steeds een lach op ons gezicht. Misschien eens over nadenken chillerman.... tot gauw. Inge
  5. Jimmy:
    27 juli 2018
    Prachtig verhaal en mooi verteld! Niemand komt da tegen... behalve chillerman natuurlijk!
  6. Chillerman:
    27 juli 2018
    @titine strak plan. Heb van in het begin al geweten dat je boordevol goede ideeën zit 😂😂😂😂
  7. Chillerman:
    27 juli 2018
    @ Inge bedankt. Maar ik ben van het principe : overdaad schaadt. Blijven chillen is de boodschap 😉
  8. Chillerman:
    27 juli 2018
    @ Jimmy ben er zeker van dat je ook niet moet onderdoen. Remember Charleroi 😂😂😂😂
  9. Edinafrika:
    27 juli 2018
    Wij hebben genoten van je verhalen en de mooie foto's. Marina en Kathy zullen toch zusters zijn...de mijne gaat ook slapen met een kettingzaag...Tottoens moatse.
  10. Chillerman:
    @ Edinafrika de ronkende widea Sisters 😂😂😂😂😂
  11. Claude Crique:
    27 juli 2018
    Nog een late laatste reactie. Wat is er erger dan een slapende vrouw die snurkt gelijk een boomzaag?
    Een vrouw die waker is en zaagt gelijk een boomzaag.
    Wat is er nog erger?
    Geen vrouw die zaagt gelijk een boomzaag. Tenzij da ge zelf een vrouw zijt of dade voor de mannen zijt.
    In elk geval bedankt voor de prachtige beschrijving en foto's.
    Wij kijken uit naar de volgende.
    Crique b
  12. Bondgirl:
    28 juli 2018
    Ik dacht dat je uw hemd zou opengescheurd hebben en dat je dan in uw supermankostuum die mensen zou gaan helpen. Was de dame niet schoon genoeg om mond op mond beademing te doen?????