Gent-Wallers

30 september 2021 - Raismes, Frankrijk

12:45 Motorgebrul aan mij voordeur. het sein dat mijne Afrikaanse/Gentenaar is toegekomen. Laatste check en alles inladen in de wagen. De twee chillervrouwen gaan namelijk met de auto .Sabine had goed weer aangekondigd, met hier en daar een spatje. Wel, chillerman woont dus hier en daar. Het moment dat we op onze motoren stappen, begint het te regenen. Dat is pas hel. klote natuurlijk. Maar off we go. Met de billen toegeknepen , want ik hou niet van natte wegen. En die tsoep banden die erop liggen, vertrouw ik eigenlijk ook voor geen haar. Na 1 km volgt het bewijs. Ik misschakel eventjes, en de japanner doet al een beetje raar. Dat beloofd. Via de vlaamse Ardennen naar Zegelsem. Eerste afspraak in een lokaal café met de chiller vrouwen. Het houdt op met regenen, en ik beslis om een off road testje te riskeren. Zijweg van de leberg, gekend onder de wielerfanaten. Slecht idee. Ik kom op de aardeweg, die nat en doorweekt is. En bestaat uit een klei-achtige substantie. Ideaal om patatten te kweken, maar niet om er met een moto door te ploegen. Honderd meter verder begint de japanner zijn eigen weg te zoeken, en belandt chillerman in de braambessen. pfff. Ik krijg dat ding er nooit meer uit;Gelukkig heb ik nog een stevige afrikaanse/gentenaar als back up. We zwoegen en zweten en manoeuvreren de machines terug van waar ze kwamen. Beeste werk. en het zweet drupt van ons....... gelukkig wacht 500 meter verder de eerste pitstop. we komen er samen aan, met de chill vrouwen. Eventjes op adem komen en terug op weg. Langs la houppe. en meer moois. Net over de grens belanden we op een kassei strook. Eentje die kan tellen. ik wil nog terug voor een foto, en verlies mijne maat. nog geen twee uur en we zijn al gescheiden!!! gelukkig is er een attente Fransman, die ons terug herenigd. Tijd voor een tweede stop. Onooglijk dorpje, cafeetje van niemendal. Vieux Condee. Een vroegere helper van st Niklaas ( of moet ik nu opletten met wat ik schrijf?) vraaagt onze covid pas. Alles inorde. Hij bekijkt ons eventjes, en chillerman brengt het gesprek op gang. De neger komt nu helemaal los. Ik heb ook twee moto's. En zes auto's. Regarde.  Chillerman begrijpt dat allemaal niet zo goed. Ik merk de brave man op, dat ik ook een café ga openhouden in Frankrijk. Hij lacht me fijntjes toe. Recht naar ons verblijf nu. Helemaal in  het bos gelegen. Met everzwijnen. Hopelijk maken die beesten niet teveel herrie deze nacht. Nu vlug de inwendige gaan versterken. En dromen van morgen

Uw diennaar

Chillerman

1. Minion:
    30 september 2021
    Chillerman precies nie teveel kunnen chillen🤪 tamuseleute lieve schat
  2. Chillerman:
    Valt mee hoor Mignon. Efkes gezweet . Maar nu chillen. Bij de open haard😜
  3. Engels Marleen:
    30 september 2021
    Zalig hé, echt een avontuurlijke trip.
    Wees wel voorzichtig op de natte kasseien. Enjoy
  4. Chillerman:
    Zeker marleentje. Komt goed 😜
  5. Claude Crique:
    30 september 2021
    Dat het ging regenen was evident. Maar wat een deugd als je daarna als je droog binnen zit de warmte voelt van de puntjes van je vingers tot het topje van uw tenen. En een herinnering die je langer bijblijft dan als je languit in de sofa ligt.
  6. Chillerman:
    30 september 2021
    Zeker weten. En sebiet in monin,😜
  7. Bondgirl:
    30 september 2021
    Ja Chillerman, die moto denkt, aha een mederijder met korte beentjes. Daar kan ik wel weg mee, maar of de chauffeur weg kan met mij is wat anders. Vraag het maar aan de braambessenstruiken
  8. Chillerman:
    Hela. Zal'tgaan ja. Mallorca girls😜
  9. Bobo:
    30 september 2021
    Was een super dagje, op naar morgen !!!
  10. Chillerman:
    Zeker weten
  11. Kcirtap:
    Wat een avontuur!
    En dat beetje slieren...in de winter moet je daar ijzers veure onderbinden, neu slierde vanzelf! Gazze geve!
  12. Chillerman:
    🤣🤣🤣🙈
  13. Kathedraal:
    1 oktober 2021
    Genoten van je verhaal maar wees toch maar voorzichtig hé op dat beest
  14. Chillerman:
    Heeeeel voorzichtig. Altijd opletten met wilde beesten 🤣🤣🤣
  15. Phil:
    1 oktober 2021
    Oe ouwer oe zotter zekerst😜nog veel leute ginder
  16. Chillerman:
    Yep