Dag 2 Prudence

23 juli 2018 - Saint-Quentin-en-Tourmont, Frankrijk

Dierbaren,

Net terug met de inwendige te versterken. In het onoogelijke dorpje Rue. Een voorschoot groot, één straat rijk zodanig dat ze er een dorpsnaam van gemaakt hebben. Rond 17:30 vond chillerman het tijd om een terrasje te bezoeken. Stel het je zo voor : hoek terras , gespiest tussen twee straten. Bevolkt met redelijk marginale Fransen. Herinneren jullie zich nog Prudence van gisteren. Ook daar kon ik mij wat bij voorstellen. Redelijk oude tante, haren in de tanden en een vette lach. Wel dierbaren, geloof het of niet, maar ik vrees dat ze me vanavond bediende. Ik vroeg haar of we daar ook konden eten. Mais naturellement, was haar antwoord. Vanaf 19:00. Dat betekende dat we nog anderhalf uur moesten aperitieven. Chillerman zou chillerman niet zijn als hij niet zou toe happen. De leffes vloeiden met beken uit de tap. Neen, niet voor chillerman maar voor dat andere soortje ongeregeld dat het terras bevolkte. Op mijn vraag of ze over een wifi code beschikte ging ze bijna in zwijm. Vlug pareerde ik met mijn beste Frans : vous connaissez ca, un code wifi? C'est une bete madame. Ze lachte, niet blauw maar groen. Toch moet gezegd, het eten was voortreffelijk

Was getekend

Uw dienaar.

1. Titine:
    Top 😎 maar je zal toch wel enen Leffe achterover hebben gekapt 😉😉
  2. Chillerman:
    23 juli 2018
    @Titine Geloof het of niet : NEEN ;)
  3. Chillerman:
    23 juli 2018
    @Ferdo dat is een kledingzaak (geweest) :)
  4. Chillerman:
    23 juli 2018
    @phil reeds veel lepelaars gezien maar die Fransen maken er jammer genoeg gene 'potting' van😂😂😂'k zal er zelf ene door den mixer moeten draaien 😉
  5. Jimmy:
    24 juli 2018
    Anderhalf uur? Ge moet nogal een waterhoofd hebben nu! Mss dacht da mens dat "wili" een populair Belgisch drankje was...😅
  6. Claude Crique:
    Beste Chillers,
    Wij wouden u nog uitnodigen op ons terras. Maar de vogels vertoeven liever in the middel of nowhere in een groezelig restaurant.
    Ik versta de sfeer, ooit toen de beesten nog konden praten hadden wij daar ook zo iets bezocht. Ik wou het ook nog doorgeven maar het blijkt "recentelijk" te zijn vernieuwd (20 jaar al) en het blijkt inmiddels goede "Michel in" referenties te hebben.
    "La Clé des Champs" Nicolas & Adeline CHAMOIN
    03.22.27.88.00 (Réservations) 13 Rue des Frères Caudron
    80120 Favières
    Crique B
  7. Chillerman:
    24 juli 2018
    @jimmy ge wilt Da uufd van mij echt nie zien man !!!!
  8. Chillerman:
    24 juli 2018
    @crique Da terras zal wel nie weg lopen zeker?! Hou het voor de zekerheid toch maar tegen 😜
  9. Prutske:
    24 juli 2018
    Volgens mij is Wi-Fi vrouwelijk ... vandaar dat Prudence zo groen keek (had ze dan ook groene ogen?) 🤔😂
  10. Claude Crique:
    24 juli 2018
    Wifi is mannelijk. Fifi, Hifi en Kadafi ook.
  11. Chillerman:
    24 juli 2018
    @prutske ik heb niet in Prudence haar ogen gekeken. Als we daar moeten mee beginnen is het hek volledig van de dam ( en geraak ik nooit thuis Prutske)😂😂😂
  12. Chillerman:
    24 juli 2018
    @crique wat doen we dan met 'soldifi' Dat is toch wel echt vrouwelijk! Of niet soms?